Spauskite čia, norėdami atlikti paiešką

Prakiurusi padanga : taisyti ar keisti

Vairuotojui nėra nieko blogiau, kaip sėdant prie vairo suprasti, kad automobilio padanga yra nuleista. Arba lekiant greitkeliu dideliu greičiu išgirsti grėsmingą padangos prakiurimo garsą. Laimei, nuo 6-ojo dešimtečio mes nuėjome ilgą kelią. Dabar padangos nebesprogsta kaip balionai, o modernios technologijos, pavyzdžiui, runflat ar tubeless, padeda išvengti didelių nepatogumų. Įrodyta, kad net standartinės pradinio lygio padangos yra pakankamai stiprios.

Šiame puslapyje jūs rasite šias temas:

Skirtingos prakiurimo priežastys.

Svetimkūniai : svetimkūniui įsmigus į protektorių, iš padangos lėtai arba greitai išeina oras. Dažniausia prakiurimo priežastis būna vinys, varžtai, stiklo šukės ar aštrūs akmenys.

Netinkamas slėgis : priešingai nei įprasta manyti, pavojingesnis yra ne per didelis, bet per mažas slėgis. Iš tiesų, važiuojant su per mažai pripūstomis padangomis gali būti pažeista vidinė padangos struktūra ir padidėti pasipriešinimas riedėjimui. Tad pavojus prakiurdyti padangą yra labai didelis ir sunkiai nustatomas.

Veiksmai prakiurus padangai.

Čia turimas galvoje ne rato keitimas, bet tinkamiausiais elgesys už vairo, siekiant sumažinti avarijos pavojų.

Dažniausiai pajutę pirmuosius nestabilumo požymius ar vairavimo problemas vairuotojai pradeda refleksiškai stabdyti automobilį. Tačiau jei padanga slėgio netenka staiga ar net sprogsta, geriausia iš pradžių šiek tiek padidinti greitį, kad neprarastumėte stabilumo kelyje ir galėtumėte suvaldyti automobilio sustabdymą.

Tačiau žinokite, kad jei tęsite kelionę prakiurusia padanga, smarkiai sumažės galimybės ją suremontuoti.

Padangų sandariklio arba atsarginio rato naudojimas.

Padangų sandariklis

Galima laikinai užtaisyti bekamerę padangą (kuri neturi oro kameros) padangų sandarikliu, jei žala nėra labai didelė. Padangų sandariklis – tai putos, kurios užglaisto prakiurusią vietą.

Reikia surasti prakiurimo vietą, ištraukti svetimkūnį ir pro padangos pripūtimo vožtuvą įšvirkšti sandariklio. Grįžus prie vairo, patariama judėti labai nedideliu greičiu.

Atsarginis ratas.

Jei bandymai laikinai užtaisyti padangą nepadeda, reikėtų panaudoti atsarginę padangą. Todėl nepamirškite nuolat patikrinti atsarginio rato slėgį.

Norėdami pakeisti ratą, visų pirma įjunkite rankinį stabdį ir pavarą, kad operacijos metu automobilis netikėtai nepajudėtų.

Atsukite ratlankio veržles, pakelkite domkratu automobilį ir, pabaigę iki galo atsukti veržles, nuimkite ratą. Paskui uždėkite atsarginį ratą ir prisukite veržles. Nuleidę automobilį ant žemės, pabaikite priveržti veržles.

Atsarginis ratas skiriasi nuo įprastų padangų, juo negalima važiuoti didesniu nei 80 km/val. greičiu ! Jis jokiu būdu negali pakeisti prakiurusios padangos ilgam laikui.

Kaip įsitikinti, ar padanga tinkamai suremontuota?

Jei turite laikino padangos sandarinimo rinkinį ir juo pasinaudojote, dabar svarbiausia važiuoti tiesiai į autoservisą

Kai kuriuose autoservisuose už skubų paslaugų suteikimą gali tekti sumokėti nemenką sumą.

Štai kaip padanga privalo būti sutaisyta :

  • Turi būti nustatytas padarytos žalos mastas.
  • Atstatytas vidinės membranos sandarumas.
  • Užtaisyta svetimkūnio pažeista vieta.

Norint įvertinti patirtos žalos dydį, būtina padangą nuimti nuo ratlankio ir atidžiai apžiūrėti padangos išorę bei vidų. Kartais iš išorės gerai atrodanti padanga gali būti visiškai nebetinkama naudoti.

Neužtenka vien kamščio padangai užtaisyti, nes niekas negarantuoja, kad oras nustos veržtis iš padangos. Taip pat oro skverbimosi neužtenka sustabdyti klijais, nes prasiskverbusi drėgmė gali paspartinti metalinių dalių koroziją.

Kad būtų tinkamai suremontuota, vidinė membrana turi būti išvalyta, pašalinti nešvarumai, užkimšta ir padengta specialiu losjonu, nes sandarumą užtikrinantis gumos mišinys reikalauja ypatingo atsargumo, kad būtų gauti geriausi rezultatai.

Runflat technologija

Šią padangų technologiją, kurią šiandien naudoja visi didieji gamintojai, sukūrė Michelin (PAX). Tokios padangos turi sustiprintas šonines sieneles, todėl padangos gali išlaikyti automobilio svorį itin tvirtų padangų sienelių dėka. Prakiurus padangai, galima tęsti kelionę mažesniu greičiu (80km/val.) iki artimiausio autoserviso. Padangos su runflat ant šono pažymėtus ženklu, priklausomai nuo gamintojo: ZP, SSR, ROF, EMT, RFT ir BSR.

Kokie spąstai gali tykoti keičiant padangas

Ar galima padangas su runflat pakeisti klasikinėmis padangomis ?

Įmanoma, tačiau atkreipkite dėmesį į šias sąlygas :

  • Jūs privalote turėti padangų keitimo įrankių rinkinį ir atsarginį ratą.
  • Jei jūsų automobilis pritaikytas važiuoti su runflat padangomis, naudodami klasikines padangas galite sukelti disbalansą (daugiau sužinosite perskaitę mūsų straipsnį nesuderintas svoris).

Ar galima klasikines padangas pakeisti padangomis su runflat ?

Ne, ir tam yra kelios priežastys :

  • Jūs privalote turėti slėgio padangose kontrolės sistemą (tpms) dėl šoninių senelių gebėjimo išlaikyti automobilio svorį.
  • Padangos su runflat yra sunkesnės nei klasikinės padangos ir tai gali turėti neigiamos įtakos jūsų automobilio, kuris tam nepritaikytas, elgesiui.
  • Padangos su runflat turi būti montuojamos ant runflat ratlankių (žr. dešinėje pusėje žemiau esančią nuotrauką), kurie pasižymi ryškesnius reljefu ir, praradus slėgį, neleidžia padangai subliūkšti.

Ar galima keisti tik prakiurusią padangą ?

Ant tos pačios ašies privalote montuoti vienodo nusidėvėjimo lygio (5 milimetrų skirtumas tarp pagrindinių griovelių gylio) ir tokias pat (vienodo profilio ir matmenų) padangas. Todėl daugeliu atvejų jūs turėtumėte keisti 2 padangas.

Jei jūsų automobilis turi 4 varomuosius ratus, rekomenduojama keisti visas 4 padangas, nes pakeitus tik prakiurusią padangą gali sutrikti sukibimo ir stabilumo kontrolės sistemos. Kai kuriai atvejais tai gali pridaryti rimtos žalos jūsų transporto priemonei. Tik prakiurusią padangą galite keisti tuo atveju, jei kitos 3 padangos yra naujos arba beveik naujos.