Spauskite čia, norėdami atlikti paiešką

Kaip reguliuoti padangų slėgį atsižvelgiant į greitį

Ar žinojote, kad važiuojant dideliu greičiu naudinga sureguliuoti slėgį ? Paprastai šis straipsnis neturėtų nieko sudominti, nes paklusdami Europoje taikomiems greičio ribojimams visi turėtume važiuoti vidutiniu greičiu.

Tačiau mūsų tarpe yra drąsuolių, kuriems ir norėtume paaiškinti kai kuriuos dalykus.

Dėl apkrovos, kurią turi pakelti padangos, šoninės jų sienelės nežymiai deformuojasi ir protektorius, besiliesdamas su keliu, susispaudžia.

Dideliu greičiu riedančios padangos deformacija

Inžinieriai terminą deformacija naudoja apibūdindami matavimo skirtumą tarp "nesuvaržytos" padangos spindulio (tarp padangos viršaus ir centro, t. y., padangos dalies, kuri nepatiria deformacijos dėl sąlyčio su keliu) ir "suvaržytos" padangos spindulio (tarp padangos centro ir kelio, t. y., padangos dalies, kuri susispaudžia padangai liečiantis su keliu).

Kuo didesnis greitis, tuo labiau deformuojasi padangos ir smarkiau suspaudžiamas protektorius. Kitaip tariant, kuo stipriau vairuotojas spaudžia greičio pedalą, tuo didesnė padangų deformacija. Ir tuo pačiu kuo labiau didėja greitis, tuo mažesnė automobilio keliamoji galia.

Padangų slėgis turi būti pritaikytas prie greičio, kuriuo jūs įprastai važinėjate, kad išsaugotumėte aukštą saugumo lygį ir optimalias eksploatacines savybes.

Koks slėgis kokiam greičiui tinka?

Paimkime standartinės 215/50R17 91W matmenų padangos pavyzdį, kuri vieną kilometrą nuvažiuoja apsisukdama maždaug 520 kartų. Važiuojant 50 km/val. greičiu, apsisukimų skaičius siekia 7 kartus per sekundę. Kai greitis padidėja iki 240 km/val., apsisukimų skaičius per sekundę gali siekti 35 ! Tai reiškia, kad padanga patiria deformaciją kas 28 milisekundes. Kuo didesnis greitis, tuo didesnė padangos deformacija.

ETRTO (Europos padangų ir ratlankių techninės organizacija) pripažino, kad padangų deformacijos fenomenas yra itin didelis ir turėtų būti sumažintas, kad nekeltų pavojaus dideliu greičiu važiuojantiems vairuotojams.

ETRTO paragino sureguliuoti padangų slėgį ir apkrovą atsižvelgiant į riedėjimo greitį. Važiuojant dideliu greičiu rekomenduojama naudoti didesnį slėgį, nei nurodyta ant šoninės padangos sienelės.

Kokį slėgį pasirinkti važiuojant tam tikru greičiu

Atsižvelgiant į gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį kasdien važinėjant įprastu greičiu, slėgis atitinkamai turi būti didinamas atsižvelgiant į didėjantį greitį. Toliau pateiktame pavyzdyje 215/50R17 91W padangoms gamintojo rekomenduojamas 2.4 barų slėgis gali būti padidintas 0.10 baro kaskart, automobilio greičiui padidėjus 10 km/val.

Žinoma, neįmanoma keisti slėgio važiuojant, nebent jūs dalyvautumėte Formulės 1 lenktynėse. Todėl iš anksto, dar prieš krėsdami kvailystes, numatykite reikiamą slėgį.

+10km/val. = padidinkite slėgį +0.10 baro

Vėliau, kai jūsų greitis vis didėja, ant padangos šoninės sienelės nurodyta keliamoji galia sumažėja 5% kaskart greičiui padidėjus 10km/val., ir taip iki tol, kol greitis papildomai padidėja 30 km/val.

+10km/val. = -5% keliamosios galios

Mūsų atveju padanga 215/50R17 91W su standartiniu apkrovos indeksu gali pakelti 671 kilogramus. Tačiau keliamoji galia lieka tik 570 kilogramų, kai automobilis skrieja 270 km/val. greičiu.