Automobilių padangos

Kaip sureguliuoti padangų slėgį pagal greitį

Ar žinojote, kad tinkamas padangų slėgis važiuojant dideliu greičiu yra būtinas jūsų saugumui?

Europoje greičio apribojimai paprastai riboja greitą vairavimą. Tačiau tam tikrose kelių atkarpose be apribojimų arba specifinėmis sąlygomis gali prireikti sureguliuoti padangų slėgį.

Kai padanga sukasi dideliu greičiu, ji patiria didesnę apkrovą, ypač šoninių sienelių deformaciją, vadinamą defleksija. Tai gali paveikti padangos našumą ir ilgaamžiškumą.

Padangų defleksijos reiškinys važiuojant dideliu greičiu

Kas yra padangos defleksija?

Inžinieriai naudoja terminą defleksija apibūdinti skirtumą tarp "neapkrauto" padangos spindulio (atstumas tarp padangos viršaus ir jos centro be apkrovos) ir "apkrauto" spindulio (atstumas tarp padangos centro ir kelio, kai padanga liečiasi su paviršiumi). Šis suplokštėjimas priklauso nuo apkrovos, padangų slėgio ir greičio.

Greitis ir jo įtaka deformacijai bei keliamajai galiai

Didėjant greičiui, padangos patiria reikšmingas išcentrines ir šilumines jėgas. Jei slėgis nėra tinkamai sureguliuotas, tai gali sukelti per didelę padangos deformaciją, dėl kurios susidėvi protektorius. Tuo pačiu metu didėjant greičiui mažėja didžiausia padangos keliamoji galia.

Kodėl reguliuoti slėgį?

Tinkamai sureguliuotas slėgis sumažina per didelę defleksiją ir padeda išlaikyti optimalų saugumo lygį. Važiavimas tinkamai pripūstomis padangomis, pritaikytomis pagal greitį ir apkrovą, išlaiko našumą, sumažina susidėvėjimą ir apsaugo nuo perkaitimo.

Koks slėgis reikalingas padangoms važiuojant dideliu greičiu?

Paimkime kaip pavyzdį standartinę padangą, kurios dydis yra 215/50R17 91W, suprojektuotą atlikti maždaug 520 apsisukimų kilometrui nuvažiuoti. Važiuojant 50 km/h greičiu tai atitinka maždaug 7 apsisukimus per sekundę. Padidinus greitį iki 240 km/h, šis skaičius išauga iki 35 apsisukimų per sekundę. Tai reiškia, kad defleksija (padangos deformacija) įvyksta kas 28 milisekundes. Šis reiškinys sukelia laipsnišką perkaitimą ir didelę vidinę padangos struktūros apkrovą.

ETRTO (Europos padangų ir ratlankių techninė organizacija) pripažino, kad per didelė padangų defleksija važiuojant dideliu greičiu gali kelti pavojų vairuotojų saugumui. Ženkliai deformuotos šoninės sienelės ir protektorius gali sukelti nestabilumą, perkaitimą ir, kraštutiniais atvejais, padangos gedimą.

Siekiant sumažinti šias rizikas, ETRTO rekomenduoja reguliuoti padangų slėgį pagal greitį. Važiuojant dideliu greičiu (virš 160 km/h) būtina padidinti padangų slėgį, kad būtų kompensuotas laipsniškas keliamojo pajėgumo sumažėjimas. Šis reguliavimas sumažina defleksiją, pagerina transporto priemonės stabilumą ir apriboja padangų perkaitimą.

Gairės tinkamam slėgiui nustatyti pagal greitį

Maksimalus padangos keliamasis pajėgumas mažėja didėjant greičiui dėl mechaninės ir šiluminės apkrovos. Štai bendros taisyklės pagal ETRTO:

1. Greičio ribos:

Greičio ribos priklauso nuo padangos greičio indekso:

  • Q iki V (160–240 km/h): Keliamojo pajėgumo sumažėjimas prasideda, kai greitis viršija 160 km/h.
  • W (270 km/h): Keliamojo pajėgumo sumažėjimas prasideda esant 190 km/h.
  • Y (300 km/h): Keliamojo pajėgumo sumažėjimas prasideda esant 220 km/h.
2. Keliamojo pajėgumo sumažėjimas:

Tarp 160 ir 210 km/h (indeksai Q iki V) keliamoji galia sumažėja:

  • 5 % kiekvienam papildomam 10 km/h greičiui.

Viršijus 210 km/h greitį, sumažėjimas yra specifinis kiekvienam greičio indeksui:

  • Indeksas V (240 km/h): Bendras sumažėjimas 15 % važiuojant 240 km/h.
  • Indeksas W (270 km/h): Bendras sumažėjimas 20 % važiuojant 270 km/h.
  • Indeksas Y (300 km/h): Bendras sumažėjimas 15 % važiuojant 300 km/h.
3. Slėgio reguliavimas kompensacijai:

Slėgį reikia padidinti, kad būtų kompensuotas keliamojo pajėgumo sumažėjimas ir sumažinta per didelė defleksija (suplokštėjimas).

Oficiali ETRTO rekomendacijų lentelė

Speed Index R (max 106mph / 170km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
170 106 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2

Speed Index S (max 112mph / 180km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
180 112 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2

Speed Index T (max 118mph / 190km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
190 118 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2

Speed Index H (max 130mph / 210km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
190 118 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2
210 130 +0.30 +4.3 553.5kg (-10%) 2.8 40.6

Speed Index V (max 149mph / 240km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
190 118 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2
210 124 +0.30 +4.3 553.5kg (-10%) 2.8 40.6
240 149 +0.40 +5.8 522.75kg (-15%) 2.9 42.1

Speed Index W (max 168mph / 270km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160 100 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
190 118 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2
210 124 +0.30 +4.3 553.5kg (-10%) 2.8 40.6
240 149 +0.40 +5.8 522.75kg (-15%) 2.9 42.1
270 168 +0.50 +7.2 492kg (-20%) 3 43.5

Speed Index Y (max 186mph / 300km/h)
Car Speed Increased Pressure Load Tyre Pressure
Km/h mph bar psi bar psi
160-220 100-136 0.00 0.00 615kg (maximum load) 2.5 36.3
240 149 +0.20 +2.9 584.25kg (-5%) 2.7 39.2
270 168 +0.30 +4.3 553.5kg (-10%) 2,8 40.6
300 186 +0.60 +8,7 522.75kg (-15%) 3.1 45

Lentelės pagrįstos padanga, kurios keliamasis indeksas yra 91, o visi nurodyti slėgiai matuojami šaltomis sąlygomis.

Mūsų ekspertų patarimas:
Padangų slėgio reguliavimas pagal greitį yra paprastas, tačiau būtinas veiksmas, siekiant užtikrinti jūsų saugumą ir išsaugoti padangas. Prieš išvykstant, ypač greitose ar ilgesnėse kelionėse, skirkite kelias minutes padangų slėgio patikrinimui.

Tęskite naršymą nesutikdami >
Apie slapukus ir kitus sekiklius
Padangulyderis.lt (AD TYRES) ir jos partneriai (Google, Hotjar, Microsoft) naudoja prisijungimo žymeklius (slapukus) ir kitus sekiklius (webstorage), kad būtų užtikrintas tinkamas svetainės veikimas, palengvintas jūsų naršymas, atliekami statistiniai matavimai ir personalizuotos reklamos kampanijos. Jūsų įrenginyje saugomuose slapukuose ir kituose sekikliuose gali būti asmens duomenų. Be jūsų laisvo ir aiškaus sutikimo nededame jokių slapukų ar kitų sekiklių, išskyrus tuos, kurie yra būtini svetainės veikimui. Saugome jūsų pasirinkimą 6 mėnesius. Sutikimas gali būti atšauktas bet kuriuo metu per slapukų ir kitų sekiklių puslapį. Galite pasirinkti toliau naršyti nesutikdami naudoti slapukus ar kitus sekiklius. Atsisakymas nekliudo naudotis paslaugomisAD TYRES. Daugiau informacijos prašome ieškoti slapukų ir ir kitų sekiklių puslapyje.
Personalizuoti slapukus
LiveChat