Spauskite čia, norėdami atlikti paiešką

Padangų suvedimas, geometrija ir subalansavimas

Net jei esate patyręs vairuotojas ir gerai išmanote mechaniką bei turite atitinkamą įrangą, geometrijos nustatymų pats neturėtumėte keisti. Kiekviena transporto priemonė reikalauja optimalios išvirtimo kampo, kasterio kampo ir suvedimo kampo konfigūracijos, todėl geometriją derinti galima tik autoservisuose, nes svarbi net dešimtoji milimetro dalis.

Derinant geometriją tikrinami ir sulygiuojami 4 ratai. Ši operacija kainuoja nuo 50 iki100 eurų.

Nors kaina gali pasirodyti labai didelė, dėl netinkamo ratų suderinimo gali nukentėti padangos ilgaamžiškumas, jūs patirsite daugiau išlaidų, blogiau jausite vairą.

Prieš pereinant prie labiau techniškų aspektų, svarbu daugiau sužinoti apie geometriją.

Ar geometrijos suderinimas yra tokia pat paprasta procedūra, kaip alyvos keitimas?

Ne, geometrija yra speciali procedūra ir turėtų būti atliekama tik tada, kai pastebite vieną iš šių simptomų :

  • Važiuojant tiesia linija automobilis krypsta į kairę ar į dešinę pusę.
  • Netolygus padangos dėvėjimasis.
  • Vairas ne savo ašyje.
  • Padangos cypia be aiškios priežasties.

Ar privalau tikrinti geometriją kaskart keisdamas padangas ?

Iš esmės neprivaloma, jei montuojate tokių pat matmenų padangas, kokios buvo. Jei montuojate kitų matmenų padangas, reikia atlikti geometrijos kontrolę. Be to, dauguma autoservisų siūlo ją pasitikrinti dėl jūsų paties saugumo.

Kas iš tiesų yra ratų suvedimas ?

Ratų suvedimas yra šių parametrų tikrinimas ir nustatymas : kasteris, išvirtimas ir suvedimas (balansavimas).

Kiekvienas automobilis turi labai tikslius matavimus, tačiau kai kurie mėgėjai mėgsta savaip pakeisti savo automobilio savybes. Ratai reguliuojami milimetro tikslumu naudojant specialią įrangą : geometrijos stendą.


Išvirtimas

Jis išreiškiamas laipsniais. Laipsnis yra neigiamas, kai padangos viršus šiek tiek palinkęs į vidinę pusę. Teigimas – kai į išorinę.

Jei vairuotojas mėgsta sportinį vairavimą, neigiamas kampas leidžia agresyviau atlikti posūkį. Tačiau toks ratas praranda sukibimą važiuojant tiesiai, o tai turi įtakos stabdymui ir greitam įsibėgėjimui.



Kasteris

Taip pat laipsniais išreiškiamas kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginės automobilio ašies projekcijos.

Šis kampas yra atsakingas už stabilumą važiuojant dideliu greičiu ir pasukimo kampą. Paprastai kasterio kampas nekoreguojamas, nebent tenka atstatyti pusiausvyrą po eismo įvykio.



Suvedimas / balansavimas

Padangų suvedimas priklauso nuo atstumo tarp pasukimo ir išilginės automobilio ašies. Jei įsivaizduojamos linijos susilieja ir atsiskiria priešais automobilį, tai vadinama suvedimo kampu. Jei ne, tuomet tai – atsidarymo kampas (išsiskiriantis).


Siekiant užtikrinti bendrą mechaninių jėgų balansą, automobiliai su užpakaliniais varomaisiais ratais dažnai pasižymi susivedančiu kampu, tuo tarpu automobiliai su priekiniais varomaisiais ratais dažniau turi atsidarantį kampą.




Taigi, galima padaryti išvadą, kad būtina tinkamai sureguliuoti kampus.

Nesvarbu, ar ant jūsų automobilio sumontuotos šiuolaikiškiausios padangos su maksimaliu ilgaamžiškumu. Net keli netinkamai suderinti milimetrai gali turėti labai didelės įtakos padangų patvarumui.