Europos reglamentuose nurodomas minimalus rašto gylis, leidžiantis padangai efektyviai pašalinti vandenį. Įvairiose šalyse jis gali skirtis, tačiau paprastai nustatytas 1,6 mm gylis.
Dauguma padangų protektoriaus grioveliuose turi nusidėvėjimo indikatorių, kuris vairuotoją informuoja, kada jau laikas keisti padangas.
Padangų nusidėvėjimui įvertinti pasitelkiamos ir kitos sistemos :
Labai svarbu nustatyti galimas neįprasto protektoriaus nusidėvėjimo priežastis. Labai dažnai tai susiję su netinkamu slėgiu (per mažas arba per didelis), tačiau gali būti ir kiti pirmalaikio padangų nusidėvėjimo faktoriai (mechaninės problemos – lygiagretumas, balansavimas, pakaba, transmisija).
Nusidėvėjimo problemos | Priežastys |
---|---|
Pečiai (protektoriaus galai) dyla greičiau nei centrinė protektoriaus dalis. |
Per mažas slėgis |
Padangos ilgai nebuvo sukeistos | |
Dideliu greičiu atliekami posūkiai | |
Ratlankiai nesuderinti su padangomis | |
Protektoriaus centrinė dalis dyla greičiau nei pečiai. |
Per didelis slėgis |
Ratlankiai nesuderinti su padangomis | |
Padangos ilgai nebuvo sukeistos | |
Neįprastai greitai nudyla viena padangos pusė. |
Padangos ilgai nebuvo sukeistos |
Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir balansavimo problemos | |
Neįprastai greitai nusidėvi viena (ar kelios) protektoriaus vieta. |
Bloga jungčių ar pakabos būklė |
Blogai subalansuoti ratai | |
Per staigus stabdymas ar įsibėgėjimas | |
Pas mažas slėgis | |
Įstrižas nusidėvėjimas |
Blogai sulyginti ratai, geometrijos ir sulyginimo problemos. |
Pas mažas slėgis | |
Padangos ilgai nebuvo sukeistos | |
Blogai subalansuoti ratai |
Pirmalaikį padangų nusidėvėjimą gali sukelti netinkamas ratų subalansavimas. Regimasis lygiavimo indikatorius (RLI) – tai sistema, leidžianti nustatyti kiekvieno rato lygiagretumo netikslumą be elektroninės matavimo sistemos. RLI sudaro penkios guminės lamelės, uždėtos ant padangos peties. Nuvažiavus kelis tūkstančius kilometrų tereikia palyginti protektoriuje įdiegtus indikatorius, kurie siekia nuo vieno iki keturių milimetrų, ir patikrinti, ar pečių nusidėvėjimas yra vienodas abiejose ašies pusėse.
Taip, labai svarbu šiek tiek pravažinėti padangas.
Gamybos metu padangos padengiamos lubrikantu, kad jas būtų lengviau išimti iš liejimo formos. Todėl net parduodant padangą ant jos būna likusio lubrikanto.
Pirmuosius padangos kilometrus (200km-400km) reikėtų važiuoti vidutiniu greičiu.
Kiekvienos padangos savybės yra skirtingos atsižvelgiant į markę ar profilį, todėl gali prireikti šiek tiek laiko, kol prisitaikysite prie naujų padangų.
Todėl iš pradžių venkite staigaus stabdymo bei greito įsibėgėjimo.