Spauskite čia, norėdami atlikti paiešką

Sąlyčio su keliu plotas : per didelio ir per mažo slėgio pavojai

Jūsų padangos atrodo įspūdingos ir tvirtai sukimba su asfaltu ? Vis dėlto, sąlyčio su keliu plotas dažniausiai apsiriboja keliais kvadratiniais centimetrais. Būtina laikytis bendrųjų saugos taisyklių, kad be reikalo nekeltumėte sau pavojaus.

Kontaktinė padangos sritis yra ribota net geriausiomis sąlygomis. Tam reikia reguliariai tikrinti padangų slėgį. Nepakankamas slėgis gali drastiškai paveikti sąlyčio su keliu plotą, kaip parodyta žemiau :

Slėgį reikia tikrinti reguliariai, nes išvaizda dažnai gali būti apgaulinga.


Kitas svarbus dalykas susijęs su išvirtimo kampu. Kaip jau aiškinome mūsų gide, kuo didesnis išvirtimo kampas, tuo mažesnis padangų sąlyčio su keliu plotas. Šią situaciją puikiai iliustruoja žemiau pateikta schema :


Didelis išvirtimo kampas leidžia lengviau atlikti posūkius. Tačiau tai žymiai sumažina sąlyčio su keliu plotą !

Nedideli, nežymūs pakitimai galų gale gali turėti didelę neigiamą įtaką automobilio elgesiui.

Kontaktinis paviršius turi būti nuolat tikrinamas, kad būtų išvengta akvaplaningo pavojaus. Taip pat reikia žinoti, kad akvaplaningo pavojus nuo sąlyčio su keliu ploto priklauso lygiai tiek pat, kiek protektoriaus rašto gylis.

Aukščio ir kontaktinio paviršiaus santykis

Kaip pavaizduota žemiau, sąlyčio su keliu ploto forma priklauso nuo padangos aukščio: ar padanga aukštesnė (65, paveikslėlis kairėje), ar mažesnė (35, paveikslėlis dešinėje).