Paieška pagal matmenis

Energijos vartojimo efektyvumo etiketės sutiekia informaciją, kuria vartotojai gali naudotis pirkdami geras transporto priemonių padangas. Jos informuoja pirkėją apie padangų eksploatacines savybes, susijusias su pasipriešinimu riedėjimui, išoriniu riedėjimo triukšmu ir stabdymu ant šlapios dangos. Etikečių paskirtis – klasifikuoti padangų eksploatacines savybes, taip pat skatinti gamintojus kurti veiksmingesnius, saugesnius ir mažiau triukšmo sukeliančius modelius.

Padangų eksploatacinių savybių klasifikavimas

Siekiant suskirstyti padangas ir jų eksploatacines savybes, nustatytos 3 energijos vartojimo efektyvumo etikečių rūšys:

  • Energijos vartojimo efektyvumo klasės yra nuo A iki G (aukščiausia arba žemiausia efektyvumo klasė), jos apibrėžia padangos pasipriešinimą riedėjimui, taigi ir energijos poreikį. Iš tiesų, kuo mažesnis padangos pasipriešinimas riedėjimui, tuo mažiau transporto priemonei reikia energijos, todėl galima sutaupyti lėšų.
  • Sukibimo su šlapia danga klasė, kuri taip pat gali būti nuo A iki G, nustato stabdymo kelią ant šlapios dangos.
  • Išorinio riedėjimo triukšmo klasė (nuo A iki B) leidžia nustatyti triukšmo lygį transporto priemonės išorėje - nuo aukščiausio iki žemiausio. Šiuo metu neleidžiama naudoti C klasės triukšmo lygio padangų.
energijos vartojimo efektyvumo etiketė

Ką numato teisės aktai dėl energijos vartojimo efektyvumo ženklinimo?

Įpareigojimas Europos rinkoje pardavinėti lengvųjų automobilių ir furgonų padangas, paženklintas energijos vartojimo efektyvumo etiketėmis, numatytas Reglamente (EB) Nr. 1222/2009. Jis bus peržiūrėtas ir pakeistas reglamentu (ES) 2020/740 nuo 2021 m. gegužės 1 d., kad įsigaliotų nauji reikalavimai. Jie taip pat galios sunkvežimiams ir autobusams.

Šiame reglamente numatyta, kad šalia standartinės etiketės gali būti nurodytas simbolis, informuojantis asmenis apie padangos sukibimą su snieguota danga ar esant lijundrai. Numatyti 4 ženklinimo variantai. Ant padangų, tinkančių važiuoti esant ekstremalioms sąlygoms ant sniego dangos, pavaizduotas Alpių simbolis (snaigės simbolis trijų viršūnių kalno fone), o ant žieminių padangų pavaizduotas ledu padengto kalno simbolis.

Be to, nauji energijos vartojimo simboliai taip pat aiškiau nurodo, kad degalų naudojimo efektyvumas yra susijęs tiek su vidaus degimo variklius turinčiomis transporto priemonėmis, tiek su elektrinėmis transporto priemonėmis. Triukšmo klasė visada pažymima padangų viduje, nurodant triukšmo lygį decibelais.

Naujuose teisės aktuose taip pat nustatytas draudimas naudoti padangas, kurių pasipriešinimas riedėjimui ir sukibimas su šlapia danga yra F ar G klasės, taip sumažinant galimą skalę iki 5 klasių (nuo A iki E, o ne nuo A iki G).

Galiausiai padangų eksploatacinės savybės pagal 5 parametrus bus įvertintos atliekant standartinius bandymus ir nacionalinėms institucijoms vykdant patikras. Naudojant QR kodą bus galima gauti papildomos informacijos iš Iš Europos Komisijos duomenų bazės.

Reikėtų pažymėti, kad Reglamente (EB) Nr. 661/2009 dėl variklinių transporto priemonių reikalavimų, atsižvelgiant į jų bendrąją saugą, nustatyti minimalūs padangų ekologinio projektavimo reikalavimai.

Senosios ir naujos kartos energijos vartojimo efektyvumo etikečių atitiktis:

senosios ir naujos kartos energijos vartojimo efektyvumo etikečių atitiktis
LiveChat
Whatsapp Messenger