Padangos sluoksnių skaičius ir apkrovos indeksas

Kas yra padangos sluoksnis ?

Siekiant pagerinti padangos atsparumą, labai svarbų vaidmenį atlieka padangos karkaso struktūra. Sluoksniai sudaryti iš sintetinių medžiagų (kevlaro, nailono, poliesterio), kurios dengia visą karkasą, sujunkdamos dvi karkaso dalis. Sluoksniai yra strateginiuose padangos taškuose.

  • Tiesiogiai liesdamiesi su padangos kraštu, jie sumažina jos trintį į ratlankį.
  • Tubelesse tipo padangose du sintetinės gumos sluoksniai atlieka oro kameros vaidmenį.

Kai kurių padangų gumos sluoksniai užkloti skirtingais kampais. Būtent ši savybė leidžia išskirti įstrižinės struktūros padangas (sluoksniai klojami 55 laipsnių kampu) ir radialinės struktūros padangas (sluoksniai yra statmeni padangos sukimosi ašiai).



Šiandien įstrižinės struktūros padangas iš esmės pakeitė radialinės padangos, išskyrus kelis specifinius atvejus.

Technologijų pažangos ir sintetinių pluoštų išradimo dėka, sluoksniams naudojamos medžiagos patobulėjo.

Ant padangos šoninės sienelės nurodytas apkrovos indeksas/sluoksnių skaičius leidžia nustatyti, kokią didžiausią apkrovą gali atlaikyti padanga su gamintojo rekomenduojamu slėgiu.

Lengvųjų automobilių apkrovos indeksai žymimi skaičiais, tuo tarpu transportinių automobilių padangų apkrova žymima abėcėlės tvarka (arčiau Z esančios raidės rodo, kad padangos yra atspariausios ir gali atlaikyti aukščiausią slėgi bei sunkiausius krovinius).

Kol dar nebuvo naudojami apkrovos indeksai, sluoksnių indeksas ir/arba realus sluoksnių skaičius buvo naudojami kaip padangų atsparumo matavimo priemonė. Kuo daugiau sluoksnių, tuo karkasas tvirtesnis.

Šiandien apkrovos indeksas/sluoksnių skaičius rodo ne tikslų sluoksnių skaičių, bet atsparumą, atitinkantį kadaise naudotų įstrižinių sluoksnių skaičių.

Dauguma lengvųjų automobilių padangų šiandien turi vos vieną ar du sluoksnius. O transportinių automobilių padangos su statybų transporto indeksu (10, 12 ar 14 sluoksnių) iš tiesų teturi du ar tris plieninius sluoksnius.

Kadangi apskritai lengvųjų automobilių padangos suprojektuotos atlaikyti standartinę apkrovą, ant šoninės padangos sienelės paprastai tai nebežymima arba tiesiog nurodoma SL (standard load).


Europos sluoksnių indekso atitikimo sistema ir Maksimalus slėgis/ Lengvųjų automobilių padangos
Apkrovos indeksasSutrumpinimasMaksimalus slėgis
Standartinė apkrovaSL2.45 barai
Padidinta apkrovaXL2.8 barai
Europos sluoksnių indekso atitikimo sistema ir Maksimalus slėgis/ Transportinių automobilių padangos
Apkrovos indeksasSluoksnių indeksasMaksimalus slėgis
B42.45 barai
C63.35 barai
D84.35 barai
E105.30 barai
F126.30 barai